HTML

Kóborlás a gasztronómiában

Fiatal. Sokoldalú. Szakács-Borász-Sommelier. Szenvedélyesen szereti a munkáját. Borokat terel és imád élni. Te hinnél neki? Szakácskönyv? Élménybeszámoló? Borbúvárkodás? Ételek és italok, bor, sajt, miegymás? Szerinted?

Friss topikok

Linkblog

Dobos C. is örülne neki

2007.12.20. 20:23 :: kóBORló

Akkoriban még a tojás is más lehetett. Azt írták: "Végy 8 tojást..." No, én tudtam, hogy az ipari 6 laposhoz, ami manapság "Dobos torta"-ként ismert, az én tortámnak  csak  alappilléreiben lesz köze.
"Léjdíz end dzsentsz", ahogy a nagy vizen túl mondanák, én az eredeti dobos tortát fogom megsütni, 16-18 laposat, mint anno a Mester. Rettenetesen komolyan vettem magam, beöltöztem a művelethez: régi szakács nadrág a szekrényből+mindentbeborítós, fehér kötény.
Szóval a tojás. Mára már  létezik mély almos, tanyasi, "tecsós", meg "M"-es.
Na ebből vettem én 14 db-ot, és még így is csak 12 lapot tudtam kisütni belőle. Tizenkét gyönyörűséges,  guszta, 2-3 mm vastag tésztalapot. Egyenként.
Közben feldobtam a klasszikus főzött krém alapot, olvasztottam csokoládét némi kakaóvaj kíséretében (kakaóvaj gyógyszertárból), habosítottam némi "klasszik" vajat hozzá (ekkor jött a kérdés az én "Szőkémtől": Kicsim, ez olyan mint a Nutellás kenyér?). Rezignált arccal vettem elő a kenőkést.
Betöltöttem a lapokat, szélét kikentem, hűtőbe tuszakoltam és készültem a harcra.

Ekkor érkezett el a művelet legmacerásabb és egyben leggyilkosabb stációja (a család ezt szavak nélkül is érzékelte és önként vonult ki a konyhából).

Hevítsük a 12 dkg (6 csapott evőkanálnyi) kristálycukrot barnán folyó eleggyé, és kenjük  fel villámgyorsan a legszebb tortalapra, majd irdaljuk be 16-18 szeletre, erősen bevajazott, éles pengéjű késsel; ez megy a majd a tetejére: ő a dobosetőnk.

Az így kapott kis háromszögeket, mitán kihűltek, helyezzük a torta tetejére. (Ha nem várjuk meg míg kihűlnek, azt ráérünk újragondolni a baleseti ügyelet várójában.)
Kész a torta, én is kész vagyok, hogy akkorát villantsak vele, mint egy spontán maghasadás. Sej, vígad a család, a csajom leborul ("nagy vagy, Mackó"), miközben lelkesen vakarja a csempéről, a hajamból és a hátam közepéről a csokikrém maradványokat.

Hogy mit ittunk hozzá? Egy klasszikusan iskolázott aszúbort, a 3 -4 puttonyos fajtából. Méltó kísérője a mutatványnak: borostyánszín a torta tetején és a borban, enyhe  karamell, sejtelmes csokoládéval a zamatban.
Szerintem Dobos C. Józef is örülne neki...

Szólj hozzá!

Címkék: tokaj bor édesség

A bejegyzés trackback címe:

https://koborlo.blog.hu/api/trackback/id/tr3270732

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása